måndag 5 september 2011

Schackrutor


Aa, nu e det tredje inlägget på raken. Kan bero på att jag hade massa insperation till att baka i helgen. Nu kommer inlägget om mina schackrutor/ chokladsnurror som dem oxå kan kallas.

Jag tycker alltid att kakorna blir så små, så jag denna gången gjorde jag en sats med chokladsmak och en med apelsin.   Just apelsinsmaken blev det för att vi hade massa apelsiner i kylen.
Sen tycker jag att det sättet som det står att man ska göra på i boken är tråkigt och det slutar bara med att jag tar en bit choklad och en bit vanilj och rullar ihop dem.  Men denna gången gjorde jag på ett sätt som var lättare, trodde jag. Det visade sig vara väldigt tidskrävande, min idé var att fläta rutorna så att dem skulle bli större.

Men, men efter ett par rimmar var kakorna klara, lagom stora och goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar