söndag 13 november 2011

Historia del 1

Eftersom jag inte har bakat på ett tag så tänkte jag berätta hur jag fastnade i cupcakes bakandet. Det började i februari när jag hade praktik med pappa. En morgon satt vi i fikarummet och så va det någon som sa - det skulle vart gott med en bulle. Dem flesta instämde och under dagen så distuterade jag och pappa om jag skulle baka bullar till nästa dag. Sagt och gjort vi sparg in på Ica mellan lassen och handlade det jag behövde. Sen vart det hem och baka :)

På morgonen dagen därpå va jätte uppskattat alla tog nog två bullar var, så dem var slut innan lunch. Direkt efter kom önskemålet om bullar varje vecka och nästa gång kunde det gärna vara glasyr på......

Det va så det började,

Jag gick och funderade på vad jag kunde göra som hade glasyr på sig och till slut kom jag på Cupcakes. Jag kom ihåg att en kompis gade gjort en jumbomuffins när en annan kompis fyllde år så jag bad henne om receptet och började baka.
Dem första blev inte super bra, men man lär sig med tiden.



Dessvärre var han som ville ha dem på skidsemester den veckan.... Den kommande veckan tittade jag på Leila bakar, kollade på olika hemsidor med recept och googlade på cupcakes bilder. Andra baket blev lyckat och han som ville ha baverk med glasyr blev jätte förvånad och sa; - Det hade räckt med bullar med glasyr, men tack så mkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar