tisdag 27 november 2012

ÄppleKanelcupcakes

En dag för ett par veckor sen satt jag på bussen hem och blev sugen på att bala något med kanel. Sen blev jag sugen på maräng och då bestämde sig min hjärna för att jag skulle göra kanelmaräng. Men enligt mig så kan man inte bara göra maräng så de fick bli en äppel och kanelmuffins oxå. I muffinsen är de äpplebitar för att smaken ska komma fram och de ska bli lite å bita i.

När jag hade spritsat på marängen såg den så tråkig ut så jag "brände" den lite och vips så blev den roligare.
Dessa cupcakes hamnade i min brors klass (han går i åttan) och där blev de väldigt populära. Det var många som ville ha receptet men jag tycker de är dumt å ge bort bra recept ;-) sen frågade min bror snällt om jag kunde baka tills varje fredag så att den skulle slippa en lektion. Och ja vad gör man inte när man vet hur gött det är att slippa en lektion eller två ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar