tisdag 24 maj 2011

Smartis muffinsar

Smartis muffinsarna gjorde jag alldeles i början, innan jag började göra egna recept. Så till dessa muffinsar tänker jag dela med mig av receptet.


SmartisMuffinsar
100 g margarin
2 1/2 dl socker
2 ägg
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver.

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt.
tillsätt det övriga ingredienserna. Bland till sist i matfettet. Fyll formarna till 2/3.
Grädda i ugnen på 200grdaer i ca. 15 minuter.


Vanilj frosting
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
75 gram smör
2 msk mjölk

Bland florsocker och vaniljsocker, smula ner smöret och vispa på låg hastighet med elvisp. Tillsätt mjölken, vispa med hög hastighet i ca 5min. Ställ sfortingen i kylen ca. 40 min ta sedan ut den och låt det bli rumstemererad.
Bred eller spritsa frostingen på muffinsarna.

Strö några smartis godisar över frostingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar