tisdag 8 maj 2012

Choklad och BlåbärsCupcake



Jag fortsätter på temat vårkänslor med en cupcake som kom till när jag letade efter en ny typ av frosting. Frostingen är en Swiss Meringue Chocolate Buttercream som jag hittade på en av mina favorit bloggar. Jag lyckades få ihop frostingen och den smakade riktigt gott men de är inget jag gör igen förrän jag har byggt upp mitt tålamod. För att stå och vispa och vispa och vispa var inte riktigt min melodi.

Men men, dessa cupcakes fick följa med på årets första lastbilsutställning :)
Jag hade med mig åtta och dem gick som smör i solsken. De tog inte många minuter för dem att försvinna, så goda va dem.

Basen till cupcakesen är en chokladmuffins sprängfylld med blåbär och Swiss Meringue Chocolate Buttercream på toppen samt en marsipan blomma som enkel dekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar