lördag 4 augusti 2012

Sommartårta

Så efter många om och men har jag fått tummen ur å fixa ett blogginlägg. Eftersom min data har fått ett virus får jag prova å göra inlägg från mobilen, vilket e smidigare om de nu funkar men de återstår å se.

Nåväl, idag bjuder jag på lite fortsättning från förra inlägget. Idag blir de tårtan som lemon curd fyllningen skulle va till. Tårtan gjorde jag till släktträffen vi hade tidigare i sommras. En riktig sommartårta som smakade ljuvlig sa dem som vågade utrycka sig dem andra höll bara med om att den var god.

Tårtan var en fyrkantig tvåvånings tårta ( har blitt ett par stycken nu i sommar) den stora delen består av glasscrem och jordgubbssylt och den lilla av ett lager glasscrem och ett lager lemon curd. Sen är hela tårtan dekorerad med grädde och hallon och jordgubbar.
Som sagt en riktig sommartårta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar